Gelecek 10 yılda Türk Markalarının büyük yürüyüşüne tanıklık edeceğiz

Yeni Yönetim Kurulu ile düzenlediÄŸi ilk basın toplantısında markalı ihracatta 3.2 milyar doları yakaladıklarını açıklayan BMD BaÅŸkanı Kariyo:

Gelecek 10 Yılda Türk Markalarının Büyük YürüyüÅŸüne Tanıklık EdeceÄŸiz

Marka ekonomisi ve Türkiye’nin markalı ekonomiye dönüÅŸümü stratejisinin vazgeçilmez olduÄŸunu belirten Sami Kariyo, “2015 yılı sonunda BMD üyesi markaların yurtdışı satış noktası sayısının 3 bin 750’ye ulaÅŸacağını öngörüyoruz. BMD markaları açısından özellikle önem taşıyan hazır giyim ve konfeksiyonda markalı ihracat, 2014 yılında yaklaşık 3,2 milyar dolara çıktı. Gelecek 10 yılda Türkiye olarak Türk markalarının büyük yürüyüÅŸüne tanıklık edeceÄŸiz” dedi.

Türkiye’nin önemli markalarını çatısı altında toplayan BirleÅŸmiÅŸ Markalar DerneÄŸi (BMD), 33 kiÅŸiye çıkarılan yeni yönetim kuruluyla çok daha büyük ve güçlü etkinliklere imza atmaya hazırlanıyor.

33 markayla güçlenen yeni yönetim kurulu ile basın toplantısı düzenleyen BMD BaÅŸkanı Sami Kariyo, her yıl Türkiye ortalamasının birkaç kat üzerinde büyüyen organize perakendenin yeni rotasının çizdiklerini belirterek, Türkiye’nin gelecek 10 yılda “büyük marka yürüyüÅŸüne” tanıklık edeceÄŸini söyledi.

Sami Kariyo, BMD üyesi markaların hikayelerinin Türkiye’nin ekonomik geliÅŸiminin de hikayesi olduÄŸunu vurgulayarak, marka ekonomisi ve Türkiye’nin markalı ekonomiye dönüÅŸümü stratejisinin kendileri açısından vazgeçilmez olduÄŸunu ifade etti.

Türkiye’nin ekonomik olarak daha da güçlenmesinin ana koÅŸulunun markalı üretim ve markalı ihracat olduÄŸuna vurgu yapan Kariyo konuÅŸmasında ÅŸu noktalara deÄŸindi:

 “Türk Malı”ndan “Türk Markası” sürecine giden yolda hızla hareket etmek zorundayız.  Bu nedenle marka ekonomisi ve Türkiye’nin markalı ekonomiye dönüÅŸümü stratejisi bizim açımızdan vazgeçilmezdir. Türkiye’nin ekonomik olarak daha da güçlenmesinin ana koÅŸulunun markalı üretim ve markalı ihracat olduÄŸuna inanıyoruz. Hala bir üretim ülkesi olarak bilinen Türkiye’nin katma deÄŸeri yüksek üretime yönelmesinin, üretime deÄŸer katarak marka ve markalı ürün ihraç etmesinin gerekli olduÄŸunu düÅŸünüyoruz.

Marka ekonomisinin gereklerinden biri olarak, Ä°stanbul’un modanın ve markaların merkezi olması, aynı zamanda da bir alışveriÅŸ destinasyonuna dönüÅŸmesi sürecinde Ä°stanbul Shopping Fest etkinliÄŸine büyük önem veriyoruz.

Ä°LK DURAÄžIMIZ POLONYA OLACAK

Marka ekonomisinin ve markalaÅŸmanın bir diÄŸer gereÄŸi olduÄŸunu düÅŸündüÄŸümüz yurtdışında büyüme ve uluslararası alanda rekabetçi olma konularına da özel bir önem veriyoruz.

BMD’nin kuruluÅŸundan sonraki süreçte gerçekleÅŸtirilen uluslararası faaliyetler, geçtiÄŸimiz 5 yıllık dönemde kurumsallaÅŸtı. 2011 yılında hazırladığımız 22 ülkeyi kapsayan hedef pazarlar raporumuz üyelerimize yol gösterici oldu. Bu dönem bu etkinlikler sürecek. Yakın bir etkinlik olarak, 12 Nisan’da Polonya’ya bir Pazar araÅŸtırması ziyaretine gideceÄŸiz. Markalarımızın geçecekleri yollarda karşılaÅŸacakları engelleri önceden belirlemek, hedef pazarlara giderek markalarımızı bekleyen fırsatları ve tehditleri gözlemlemek, konunun uzmanlarını bir araya getirerek markalarımıza yol gösterici olmayı amaçlıyoruz.

Bugün 84 BMD markasının 90 ülkede Aralık 2014 itibariyle 2 bin 951 satış noktası bulunmaktadır. 2015 yılında BMD üyesi markaların yurtdışı satış noktası sayısının 3 bin 750’ye ulaÅŸacağını öngörüyoruz.

BMD markaları açısından özellikle önem taşıyan hazır giyim ve konfeksiyonda markalı ihracat, 2014 yılında yaklaşık 3,2 milyar dolara çıktı. Gelecek 10 yılda Türkiye olarak Türk markalarının büyük yürüyüÅŸüne tanıklık edeceÄŸiz.”

Sami Kariyo, BMD Ä°nsan Kaynakları BuluÅŸmalarının devam edeceÄŸini belirterek, sektörün 2023’teki istihdam ihtiyacını belirlemek üzere hazırlattıkları “Perakende Sektörü EÄŸitim Ä°htiyacı Analizi Raporu”nun bulgularını, ilgili devlet kurumlarına ileteceklerini söyledi. Milli EÄŸitim Bakanlığı ve YükseköÄŸretim Kurulu’nun perakende sektörüyle ilgili önümüzdeki 10 yıllık yol haritalarına katkı yapmayı hedeflediklerini anlatan Kariyo yapılacak diÄŸer çalışmalarla ilgili ÅŸu bilgileri verdi:

  • “BMD’nin 2010 yılından bu yana “Türkiye’nin Markaları, Türkiye’nin Çocuklarını Giydiriyor” sosyal sorumluluk projesi kapsamında, 5 yılda toplam 1 milyon 100 binden fazla çocuÄŸumuza giysi yardımında bulunduk. Kampanyayla son 5 yılın toplamında deÄŸeri 220 milyon TL’yi aÅŸan ürünler dağıtılmış oldu. BMD markalarının “bu ülkeden aldıklarını bu ülke insanına geri verme” düÅŸüncesiyle sürdürdükleri bu sosyal sorumluluk projesinin Türkiye’de üÅŸüyen çocuk kalmayıncaya kadar devam edeceÄŸine yürekten inanıyoruz.
  • Perakende artık sadece perakende deÄŸildir! Futbol için söylenen bu meÅŸhur deyiÅŸi rahatlıkla kendimize uyarlayabiliriz; modern perakendemiz artık sadece basit bir alışveriÅŸ,  sıradan bir mübadele aracı olmaktan çoktan çıktı. Artık perakendemiz, tüm insanlara daha iyi, daha mutlu, daha modern, eÄŸlenceli bir hayat için kendi bireyselliklerini özgürce geliÅŸtirdikleri bir platform sunuyor. Kısacası, perakende artık eski perakende de deÄŸildir!
  • Teknoloji bireyleri hiç olmadığı kadar güçlendirirken, birbirleriyle, çevresiyle ve dünyayla sürekli iletiÅŸime geçen tüketiciyi markalarımızın esas patronu haline getirdi. iÅŸte bu noktada biz de yeni dönemde perakendede teknolojiye önem vererek, teknolojinin tüketici tarafından daha etkili ve verimli kullanılması için çalışacağız. Dünyanın dijital ÅŸekilde yeniden yazıldığı bir dönemde, tüketicinin artık kral olarak kabul edildiÄŸi bir süreçte tüketicinin beklentilerini bilerek hareket etmek, tüketicinin beklentilerini karşılamak da hayati bir önem taşıyor.
  • Tüketici, artık kendi alışveriÅŸ deneyimini bizzat kendisi yaratıyor, “elimdeki akıllı telefonum ile canım nereden isterse oradan alışveriÅŸ yaparım, ister maÄŸazadan, ister akıllı telefonumdan” diyor ve bizler tüm altyapımızı, sistemlerimizi, maÄŸazalarımızı buna göre yeniden dizayn etmek zorunda kalıyoruz. “Multichannel”, “omnichannel” gibi tanımlar da hep bu beklentilerin sonucunda ortaya çıkan çözüm yolları oluyor.
  • Bu dönem, BMD tarihinde ilk kez kurguladığımız “Perakendenin GeleceÄŸi” isimli çalışma grubunda, deÄŸiÅŸen dünyayı bizlerin daha kolay anlamasını saÄŸlayacak, perakendede hızlı dönüÅŸümü yakalamamızı kolaylaÅŸtıracak, bir anlamda geliÅŸmeleri hepimize tercüme edecek çalışmalar yürüteceÄŸiz. “Perakendenin GeleceÄŸi” aynı zamanda markalarımızın perakendede teknolojiyi daha verimli kullanmalarının da bir yol göstericisi olacak.
  • Gelecekle yakından ilgili bir diÄŸer konu olarak gençleri ve genç düÅŸünceleri görüyoruz. Yönetim Kurulu bünyesinde oluÅŸturduÄŸumuz yepyeni bir çalışma grubu olan “Genç BMD”, markalarımızın genç üst düzey yöneticilerinin, ikinci veya üçüncü kuÅŸak genç firma YK üyelerinin yer alacağı bir platform olacak.”

 

KUR BASKISI CÄ°DDÄ° SIKINTI YARATIYOR

BMD BaÅŸkanı Sami Kariyo, öncelikli gündem maddelerinden bir diÄŸerinin ise sık sık karşılaÅŸtıkları kur baskısı olduÄŸunu belirterek “Bu husus, markaların önündeki en büyük tehditler arasında yer alıyor” dedi. Kariyo,  kurların ciddi bir maliyet baskısı yarattığını, karlılığı sürdürebilir kılmakta zaman zaman sıkıntı yaÅŸadıklarını söyledi.

Sami Kariyo, markaların büyümelerinin ve rekabette güçlü biçimde yer almalarının önkoÅŸullarından birinin maliyetlerini kesin ve gerçekçi biçimde hesaplayarak, daha büyük yatırımlara, daha yüksek istihdama ve tüketiciye daha avantajlı fiyatlar sunmaya olanak yaratacak bir yapıya kavuÅŸmaları olduÄŸunu aktardı.

AVM'LERLE Ä°Åž ORTAKLIÄžIMIZI KUVVETLENDÄ°REREK MÜÅžTERÄ° ODAKLI BÜYÜYECEĞİZ

AVM’lerle Ä°liÅŸkiler Çalışma Grubu’nda, is fırsatlarını AVM’lerle diyalog yoluyla ve karşılıklı anlayış çerçevesinde yöneteceklerinin altını çizen Kariyo, “Bu zor dönemde önemli olan herkesin kazanmasını kolaylaÅŸtıracak önlemleri alabilmektir. Her ÅŸeyden önce derdimiz tüketicinin kazanması, ardından paydaÅŸlarımızın kazanması ve sonunda sektörümüzün kazanması. Bunu 3 kere kazanmak, 3 misli kazanmak olarak adlandırıyoruz. Bir yandan su an içinden geçtiÄŸimiz dalgalı dönemi atlatmak üzere, sektörümüzdeki uzlaÅŸmacı ve paylaşımcı kültürü öne çıkararak, yaÅŸanan sıkıntılara ortak çözüm bulma konusunda alışveriÅŸ merkezleriyle iÅŸbirliÄŸi yaparken, diÄŸer yandan da markalarımıza bu alanda destek saÄŸlamak üzere kira/ciro endeksi çalışmasını kullanacağız. Amacımız, markalarımıza, bütçelerinin önemli bir kalemini oluÅŸturan kira konusunda güncel veri saÄŸlamak ve geleceÄŸe yönelik yatırım planlamalarını daha saÄŸlam temellere oturtabilmelerini kolaylaÅŸtırmak” dedi.

TÜRKÄ°YE’NÄ°N YILDIZLARI DAHA DA PARLAYACAK

  AÇIKLAMA                         

 

2015

2023

Gıda dışı modern perakende cirosu

75 milyar dolar

200+ milyar dolar

BMD üyelerinin ciroları

45 milyar dolar

100+ milyar dolar

BMD üyelerinde istihdam (perakende maÄŸazacılık)

315 bin kiÅŸi

900+ bin kiÅŸi

BMD üyeleri satış alanı büyüklüÄŸü

3,3 milyon m2

9,5 milyon m2

BMD üyeleri yurtiçi maÄŸaza sayısı

55 bin

157+ bin

BMD üyeleri yurtdışı maÄŸaza sayısı

3 bin 750

20 bin

AYDINLATMA METNÄ°
VERÄ° SAHÄ°BÄ° BÄ°LGÄ° TALEP VE BAÅžVURU FORMU
ÇEREZ POLİTİKASI