Mağazalarımız bir daha kapanmazsa pandemi döneminin yaralarını sarabiliriz

Perakendecinin Ağustos ayı itibarı ile ÜFE ve TÜFE arasındaki 26 puana ulaşan farkı

yönetmekte zorlandığını bildiren BMD Başkanı Sinan Öncel:

Mağazalarımız bir daha kapanmazsa

pandemi döneminin yaralarını sarabiliriz

 

Markaların pandemi döneminin hasarını onarabilmeleri için mağazaların açık kalmasının hayati önem taşıdığını vurgulayan Sinan Öncel, “Alışverişteki canlılığın Ağustos’ta da devam etmesi sevindirici. Ancak ülke genelinde aşılama konusunda henüz istenen düzeye ulaşamadığımız için sonbaharda yeni bir kapanma riski bizi endişelendiriyor” dedi.

 

Perakende alışverişlerinde Temmuz ayında zirve yapan canlılığın turizmin katkısıyla Ağustos’ta da devam etmesi yüzleri güldürürken, sektör ÜFE ile TÜFE arasında 26 puana ulaşan farkı yönetmekte giderek zorlanıyor. Maliyet artışlarını fiyatlara yansıtmamak için her türlü fedakarlığı yapan sektör, pandemi nedeniyle sonbaharda yaşanabilecek olası bir kapanmadan büyük endişe duyuyor.

 

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, alışverişteki canlılığın Temmuz kadar olmasa bile Ağustos’ta da devam ettiğine dikkat çekti. Öncel, Ağustos ayı anketine göre BMD üyesi markaların AVM ve cadde mağazalarındaki cirolarının ortalamada geçen yıla göre yüzde 50 arttığını bildirdi. Aynı dönemde e-ticaretin toplam ciroya katkısında kısmi bir gerileme olduğunu ifade eden Sinan Öncel, sözlerini şöyle sürdürdü:

 

MALİYET ARTIŞLARINI FİYATLARA YANSITAMIYORUZ

“Ağustos’a baktığımızda markalarımızın büyük bölümünün toplam cirosunda e-ticaretin payı tek hanelere inmiş görünüyor. E-ticaretteki bu düşüşün konjonktürel bir takım nedenleri olduğunu biliyoruz. Ağustos verilerinin de gösterdiği gibi fiziki mağazaların perakende için asıl satış kanalı olmaya devam edeceğini unutmamamız gerekiyor. Dolayısı ile pandemi döneminin yaralarını sarabilmemiz için AVM ve caddelerdeki mağazalarımızın açık kalması hayati önem taşıyor. Ancak ülke genelinde aşılama konusunda henüz istenen düzeye ulaşamadığımız için sonbaharda yeni bir kapanma riski bizi endişelendiriyor. Bilindiği gibi son aylarda hammadde ve navlun maliyetleri çok arttı. Ülkemizin ekonomik gerçekleri ve tüketicinin alım gücü ortada olduğu için markalarımız maliyet artışlarının önemli bir bölümünü fiyatlarına yansıtamıyor. Ağustos itibarı ile ÜFE ile TÜFE arasında oluşan 26 puanlık fark da omuzlarımızdaki yükün ne kadar ağır olduğunu gösteriyor. Markalarımız bu farkı yönetmekte giderek zorlanıyor. Eğer bir daha kapanma olmaz ve mağazalarımız açık kalabilirse biz bir yandan maliyetlerimizin

 

 

tüketiciye yansımasını minumum düzeyde tutarken diğer taraftan da pandemi döneminin hasarlarını onarabiliriz.”

 

Sinan Öncel, yeni bir kapanmanın sadece perakende ve ülke ekonomisi için değil, 1,5 yıl aksayan eğitimde de telafisi imkânsız sonuçları olabileceğinin altını çizdi. Öncel, “Eğitimde ve ekonomide daha ağır bedellerle karşılaşmamak için toplumun her kesiminin aşı konusunda duyarlı olması gerekiyor. Çalışanlarımız ve müşterilerimiz başta olmak üzere sırası gelen herkesi aşılarını tamamlamaya davet ediyorum” dedi.