Talebi daraltmadan enflasyonla mücadelenin yollarını bulmalıyız

Turizm sezonu baÅŸlamış olmasına raÄŸmen parasal sıkılaÅŸtırma nedeniyle organize perakendenin Temmuz’da hız kestiÄŸini bildiren BMD BaÅŸkanı Sinan Öncel:

 

Talebi daraltmadan enflasyonla mücadelenin yollarını bulmalıyız

 

Organize perakende için zor bir sürecin baÅŸladığını belirten Öncel: “Eylül ayından itibaren enflasyonla mücadele kampanyası önerimiz oldu. 2018’dekine benzer topyekûn bir kampanya, hem enflasyonu dizginlememizde hem de talebin canlı tutulmasında olumlu katkı saÄŸlayabilir” dedi.

 

‘Parasal sıkılaÅŸtırma’ önlemleri, organize perakende sektöründe etkilerini hissettirmeye baÅŸladı. Turizm sezonu baÅŸlamış olmasına raÄŸmen sektörün cirosundaki artış hız keserken, ortalama adet satışları geriledi.

 

BirleÅŸmiÅŸ Markalar DerneÄŸi (BMD), üyeleri arasında yaptığı Temmuz ayı anketinin sonuçlarını kamuoyu ile paylaÅŸtı. Anketi deÄŸerlendiren BMD BaÅŸkanı Sinan Öncel, yılın ilk yarısını genel olarak verimli geçiren perakende sektörü için Temmuz’la birlikte zorlu bir dönemin baÅŸladığının iÅŸaretlerini aldıklarını söyledi. Ekonomiyi soÄŸutmayı hedefleyen ‘parasal sıkılaÅŸtırma’ önlemlerinin ve kredi faizlerinde meydana gelen artışın olumsuz yansımalarını hissetmeye baÅŸladıklarını bildiren Öncel, ÅŸöyle devam etti:

 

ADET SATIÅžLARINDA GERÄ°LEME BAÅžLADI.

 

“Haziran ayı ile kıyasladığımızda Temmuz’da üyelerimizin sadece yüzde 41’inin adet satışları artarken, yüzde 47’sinin geriledi; yüzde 12’sinin aynı kaldı. Turizm sezonu baÅŸlamış olmasına raÄŸmen cirolardaki artış hızı yavaÅŸladı. Haziran’a göre Temmuz’da üyelerimizin yüzde 58’nin cirosunda artış, yüzde 38’inde düÅŸüÅŸ olduÄŸu, yüzde 4’ünün ise aynı kaldığı görülüyor. Sektör özelinde Temmuz’da tatil sezonunun etkisiyle yabancılara satıştaki kısmi artış belki memnuniyet verici ancak geçen yaz sezonundaki adetlere ulaÅŸabildiÄŸimizi söyleyemeyiz. Bizim iç talebi daraltmadan enflasyonla mücadelenin yollarını bulmamız gerekiyor. BMD olarak Eylül ayından itibaren enflasyonla mücadele kampanyası önerimiz oldu. 2018’dekine benzer topyekûn bir kampanya, hem enflasyonu dizginlememizde hem de talebin canlı tutulmasında olumlu katkı saÄŸlayabilir.”

 

Ä°THALATA EK VERGÄ°NÄ°N YÜKÜNÜ TAÅžIMAKTA ZORLANABÄ°LÄ°RÄ°Z

 

Sinan Öncel, dış ticaret açığı veren sektörlerde ithalat vergilerinin artırılacağı yönündeki haberleri de endiÅŸe ile takip ettiklerini bildirdi. Türkiye’de üretim için gerekli birçok kalemde ham madde ve ara malın ithal edildiÄŸini hatırlatan Öncel, sözlerini ÅŸöyle noktaladı:

 

“Orta ve uzun vadede ham madde ve ara malda yurt dışına bağımlılığımızı azaltalım; mümkün olanları ülkemizde üretelim. Ancak bugünün ÅŸartlarında üretim için ihtiyacımız olan bazı hammadde ve aramalları yurt dışından getirmek zorundayız. Ayrıca bugün perakende sektöründe satışının önemli kısmını turistlere yapan üst segment grubu ithal markalarımız var. Özellikle ayakkabı ve kumaÅŸta neredeyse dünyanın en yüksek gümrük vergilerini ödüyoruz. Ä°thalat üzerinde zaten çok yüksek oranlı referans fiyat uygulamaları da var. Ä°lave her yük o ürün grubundaki firmalar için ağır bir darbe olur. Ä°ç pazarın daralma eÄŸilimine girdiÄŸi, finansmana eriÅŸimin zorlaÅŸtığı dönemde bir de ek vergi yükünü taşımakta zorlanırız. Pandemiden sonra markalarımız gerek yeni maÄŸaza gerekse e-ticaret konusunda önemli yatırımlar yaptılar. ÇoÄŸunluÄŸu genç olmak üzere 450 bine yakın insanımızı istihdam ediyoruz. Biz tıpkı pandemide olduÄŸu gibi bu dönemi de istihdamımızı koruyarak geçirmek istiyoruz. Ekonomi yönetiminin de bu konuyu dikkate alacağına inanıyoruz.”

 

Daha fazlası için : https://purl.in/Bk56

 

      

AYDINLATMA METNÄ°
VERÄ° SAHÄ°BÄ° BÄ°LGÄ° TALEP VE BAÅžVURU FORMU
ÇEREZ POLİTİKASI