İstanbul’un hayali için “Arttırdılar”

Özel sektör ve devlet kuruluşları İstanbul Shopping Fest projesi için elele verdiler, müthiş bir işbirliğinin başlangıcını yaptılar
 
Dünyanın en dinamik şehirlerinden birisi olan İstanbul’da, 18 Mart – 26 Nisan 2011 tarihleri arasında düzenlenecek İstanbul Shopping Fest projesinin 26 Kasım 2010, Cuma sabahı Çırağan Sarayı’nda düzenlenen basın toplantısının ardından, aynı gece Çırağan Sarayı’nda bir Gala Gecesi ile projenin özel sektöre tanıtımı yapıldı.
İstanbul’da 18 Mart - 26 Nisan 2011’den başlayarak, her yıl tekrar edecek olan; alışveriş, kültür ve eğlence festivali İstanbul Shopping Fest, 26 Kasım 2010, Cuma akşamı Çırağan Sarayı’nda düzenlenen Gala Gecesi ile özel sektörün desteğini topladı.
 
Özel sektör ve devlet kuruluşlarından birçok üst düzey temsilcinin katıldığı toplantıda İstanbul Shopping Fest İcra Kurulu Eş Başkanları Yılmaz Yılmaz, Mehmet T. Nane ve Hakan Kodal, projenin detaylarını anlattılar. Eş Başkanlar, projeye hükümet ve devlet kuruluşlarının desteklerinin altını çizerek, özel sektörden de aynı heyecanla destek beklediklerini söylediler.
 
Gecede bir konuşma yapan TİM Başkanı ve İstanbul Shopping Fest Platform Başkanı Mehmet Büyükekşi, “Hayalimiz 3 milyar dolarlık bir ticari hacme ulaşabilecek istanbul Shopping Fest’i hayata geçirmek. İstanbul’u arzulanan bir alışveriş, eğlence şehri olarak tüm dünyaya tanıtmak ve turizm gelirlerini artırmak istiyoruz.” dedi.
 
Gecenin sonunda Mehmet Büyükekşi ve Abdullah Kiğılı’nın yönettiği bir açık artırma ile İstanbul Shopping Fest sırasında kullanılacak iki özel mecra kullanım hakkı satışa çıkarıldı. Alışveriş Merkezleri için satışa sunulan özel imkan, 18 Mart 2011, İstanbul Shopping Fest’in ilk gününde, gece 02:00’ye kadar açık kalma hakkı oldu. Projenin ilk gecesinde Beyoğlu, Nişantaşı ve Bağdat Caddesi’nde alışveriş gece 02:00’ye kadar sürecek. Bu caddeler ile birlikte gece açık kalma hakkını kazanan alışveriş merkezleri 250’şer bin dolar ödeyerek toplam 500 bin dolar ile açık artırmayı kazanan Torium ve İstinye Park Alışveriş Merkezlerinin oldu.
 
Gecede perakende sektörünün kullanımı için açık artırmaya sunulan mecra ise Taksim meydanına kurulacak ve 40 gün 40 gece süresince kullanılacak olan 10 metrelik özel bir vitrindi. Bu vitrinin kullanımı için kıran kırana geçen bir sürecin sonunda 300 bin dolar ile en yüksek teklifi veren ve açık artırmayı kazanan Polaris, Kinetix, Flogart, Proshot, Torex, Halley ve Rootless markaları ile faaliyet gösteren Ziylan Grup oldu.
 
İstanbul için dev güç birliği
 
40 gün 40 gece boyunca milyonlarca kişiyi ağırlayacak olan İstanbul Shopping Fest projesi, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı ve T.C. İstanbul Valiliği himayesinde, İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Türkiye İhracatçılar Meclisi, İstanbul Ticaret Odası, İstanbul Kalkınma Ajansı ve Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğü’nün desteğiyle, AYD (Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği), AMPD (Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği) ve BMD (Birleşmiş Markalar Derneği) koordinasyonunda, THY (Türk Hava Yolları) işbirliğiyle ve TÜRSAB (Türkiye Seyahat Acentaları Birliği), TUROB (Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Derneği), TMD (Tescilli Markalar Derneği), TURYİD (Turizm Restaurant Yatırımcıları ve İşletmecileri Derneği), TAV (Tepe Akfen Havalimanları) ve ISG’nin (İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı) katkılarıyla gerçekleşecek.
 
Yaklaşık 14 milyon nüfusu ve 5.343 kilometrekarelik yüzölçümü ile neredeyse bir ülke büyüklüğündeki şehrin dört bir yanına yayılan 90 modern alışveriş merkezinin yanı sıra; Taksim, Nişantaşı, Şişli, Bakırköy, Fatih, Bahariye ve Bağdat Caddesi gibi birçok ünlü markaya ev sahipliği yapan İstanbul’un cazibe noktaları, birbirinden renkli sokak etkinliklerine sahne olacak.
 
Yüzbinlerce ziyaretçinin ağırlanacağı festival süresince açılış ve kapanış etkinliklerinin yanında İstanbul’un onlarca noktasında, alışveriş merkezlerinde ve mağazalarda da bir çok aktivite gerçekleşecek. İstanbul, 40 gün süresince bir eğlence merkezine dönecek. Sokak şenlikleri, konserler, gösteriler, çocuklara özel oyunlar ve oyuncaklar, müzik etkinlikleri, partiler, yarışmalar, moda gösteriler ve defileler ile İstanbul, Shopping Fest ile bölgesinin tek cazibe merkezi olacak.
 
18 Mart 2011’de açılış etkinlikleri ile başlayacak olan İstanbul Shopping Fest kapsamında, yüzlerce yerli ve yabancı markanın yanısıra Kapalıçarşı, Mısır Çarşısı gibi geleneksel alışveriş noktalarının da katılacağı etkinlikte, yeni sezon ürünlerinde yüzde 50’lere varan indirimler, kampanyalar ve çekilişler yapılacak.