İstanbul’un hayali gerçek oluyor...

40 gün 40 gece hem alışveriş hem eğlence,
5 yılda 5 kat turist
2011’de 3 milyar dolar ticaret hacmi hedefi
 
Dünyanın en dinamik şehirlerinden birisi olan İstanbul’da, 18 Mart – 26 Nisan 2011 tarihleri arasında düzenlenecek olan İstanbul Shopping Fest projesi ile 2 milyar dolar olan perakende ticaret hacmi, 2023 yılında 10 milyar dolar değerine ulaşacak. 
 
 
Yurtiçinde ve yurt birçok detayı içeren dev projenin bütçesi, yaklaşık 50 milyon dolara ulaşıyor. Festivalin ilk yılında, yaklaşık 3 milyar dolarlık bir ticari hacim hedefleniyor.
 
 
 
İstanbul’da 18 Mart - 26 Nisan 2011’den başlayarak, her yıl tekrar edecek olan; alışveriş, kültür ve eğlence festivali İstanbul Shopping Fest, bugün Çırağan Sarayı’nda düzenlenen lansman toplantısı ile basına tanıtıldı. 
 
T.C. Kültür ve Turizm Bakanı Sayın Ertuğrul Günay, T.C. İstanbul Valisi Sayın Hasan Avni Mutlu, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Sayın Kadir Topbaş, TİM Başkanı ve İstanbul Shopping Fest Platform Başkanı Sayın Mehmet Büyükekşi ve İstanbul Shopping Fest İcra Kurulu Eş Başkanı Sayın Yılmaz Yılmaz’ın konuşmacı olarak bulunduğu toplantıda tüm destekçi kurum ve kuruluşların temsilcileri de katıldı.
 
İstanbul için dev güç birliği
40 gün 40 gece boyunca milyonlarca kişiyi ağırlayacak olan İstanbul Shopping Fest projesi, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı ve T.C. İstanbul Valiliği himayesinde, İstanbul Büyükşehir BelediyesiTürkiye İhracatçılar Meclisiİstanbul Ticaret Odası ve İstanbul Kalkınma Ajansı’nın desteğiyle, AYD (Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği), AMPD (Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği) ve BMD (Birleşmiş Markalar Derneği) koordinasyonunda,THY (Türk Hava Yolları) işbirliğiyle ve TÜRSAB (Türkiye Seyahat Acentaları Birliği), TUROB (Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Derneği), TMD (Tescilli Markalar Derneği), TURYİD (Turizm Restaurant Yatırımcıları ve İşletmecileri Derneği), TAV (Tepe Akfen Havalimanları) ve ISG’nin (İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı) katkılarıyla gerçekleşecek.
 
Yaklaşık 14 milyon nüfusu ve 5.343 km²’lik yüzölçümü ile neredeyse bir ülke büyüklüğündeki şehrin dört bir yanına yayılan 90 modern alışveriş merkezinin yanı sıra; Taksim, Nişantaşı, Şişli, Bakırköy, Fatih, Bahariye ve Bağdat Caddesi gibi birçok ünlü markaya ev sahipliği yapan İstanbul’un cazibe noktaları, birbirinden renkli sokak etkinliklerine sahne olacak.
 
Yüzbinlerce ziyaretçinin ağırlanacağı festival süresince açılış ve kapanış etkinliklerinin yanında İstanbul’un onlarca noktasında, alışveriş merkezlerinde ve mağazalarda da bir çok aktivite gerçekleşecek. İstanbul, 40 gün süresince bir eğlence merkezine dönecek. Sokak şenlikleri, konserler, gösteriler, çocuklara özel oyunlar ve oyuncaklar, müzik etkinlikleri, partiler, yarışmalar, moda gösteriler ve defileler ile İstanbul, Shopping Fest ile bölgesinin tek cazibe merkezi olacak.
 
18 Mart 2011’ de açılış etkinlikleri ile başlayacak olan İstanbul Shopping Fest kapsamında, yüzlerce yerli ve yabancı markanın yanısıra Kapalıçarşı, Mısır Çarşısı gibi geleneksel alışveriş noktalarının da katılacağı etkinlikte, yeni sezon ürünlerinde yüzde 50’lere varan indirimler, kampanyalar ve çekilişler yapılacak.
 
Hiç uyumayan şehir İstanbul, dünyayı ağırlayacak
26 Nisan tarihine kadar sürecek olan dev festival, ‘Hiç uyumayan şehir İstanbul’un ünvanını koruyacak.
 
Özellikle Rusya, İran, Ukrayna, Azerbaycan, Suudi Arabistan, Yunanistan, Romanya, Suriye ve Iraklı turistlerin, ziyaret için tercih ettiği şehirlerin ilk sırasına İstanbul’u yerleştirmeyi hedefleyen festival kapsamında; yabancı turistler, İstanbul’da indirim sezonunun dışında bir dönemde yüzde 50’lere varan avantajlarla alışveriş yapabilecekler. Üstelik vergisiz alışveriş imkanından da faydalanabilecekler.
 
Sunulacak indirim ve avantajlar sayesinde, turist başına 580 dolar olan harcamanın, ortalama 1000 dolara çıkması hedefleniyor. Bu sayede İstanbul’un potansiyeli göz önüne alındığında yaklaşık 2 milyar dolar olan perakende ticaret hacminin, Cumhuriyetimizin 100. yılında 4 milyar doları yabancı turistlerden gelmek üzere toplam 10 milyar dolara çıkması öngörülüyor.
 
Shopping Fest ile İstanbul, alışveriş ve eğlencenin yeni merkezi olurken yabancı turistlerin yaptığı harcamaları da 5 yılda 5 kat, 12 yılda ise 13 kat artırmayı hedefliyor.
 
İstanbul, yeniden dünyanın merkezi olacak
İstanbul, yerleşim tarihi 300 bin, kentsel tarihi yaklaşık 3 bin, başkentlik tarihi 1.600 yıla kadar uzanan Avrupa ile Asya kıtalarının kesiştiği noktada bulunan bir dünya kenti. Şehir, çağlar boyunca farklı uygarlık ve kültürlere ev sahipliği yaparak, yüzyıllar boyu çeşitli din, dil ve ırktan insanların bir arada yaşadığı
 
İstanbul Shopping Fest projesi; Batı ile Doğu’yu, eski ve yeniyi, geleneksel ile moderni binlerce yıllık tarihi ve kültür birikimi ile birleştiren İstanbul’u ve yüzde 50’si 28 yaşın altındaki genç nüfusuyla “genç ülke” Türkiye’yi, yeniden dünyanın merkezi haline getirmeyi hedefliyor.