Mango'nun Patronu İsak Andic Ermay BMD için Türkiye'de

Türkiye’den İspanya’ya göç ederek dünyaca ünlü giyim markası Mango’yu kuran İsak Andic Ermay, Birleşmiş Markalar Derneği’nin (BMD) davetlisi olarak İstanbul’a geldi. BMD’nin CEO Club ile ortaklaşa gerçekleştirdiği ‘Farkı Ne Yarattı?‘ toplantılarının konuğu olan Ermay, Mango’nun kuruluş hikâyesini, “Mango Kadını” kavramını nasıl yarattığını ve liderlik sırlarını paylaştı.
 
1970’lerde Türkiye’den şile bezi gömlekleri İspanya’ya ithal ederek başladığı kariyerinde bugün Mango’nun efsane patronu olarak anılan İsak Andic Ermay, bu işe şans eseri giriştiğini bildirdi.
 
Ermay, Mango’da 9 bini aşkın insan çalıştığını, ayrıca 25 bin kişinin de sadece Mango için üretim yaptığını belirterek, “Türkiye’de ise her yıl yaklaşık 15 mağaza açmayı hedefliyoruz. En iyi performans gösterdiğimiz ülkeler sıralamasında Türkiye birinci, Çin ikinci konumda” dedi.
 
KORKAK OLMAYIN DÜNYAYA AÇILIN
14 yaşında Türkiye’den İspanya’ya göç eden Ermay, Türk yatırımcılara da tavsiyelerde bulundu. Türk hazır giyim markalarının yurt dışına mutlaka açılmalarını öneren İsak Andic Ermay, “Korkak olmayın, gidin diğer ülkelerde de mağazalarınızı açın. Siz Türkleri çok iyi biliyorum yüzde 100 başarılı olacaksanız. Çünkü gerekli tüm hazırlığınız ve birikiminiz zaten var” şeklinde konuştu.
 2010 yılında yaklaşık 2 milyar euro ciro hedeflediklerini kaydeden İsak Andic Ermay, bu yıl içinde dünya genelinde 450 mağaza açacaklarını dile getirdi. Ermay, Türk firmalara yönelik önerilerini ise şöyle sıraladı:
 
·  Mağazalaşmaya en yakınınızdan, komşu ülkelerden başlayın.
·  ABD ve Çin gibi uzak pazarlarda ilerlemektense kontrol imkanının daha fazla olduğu yakın Avrupa ülkelerini tercih edin.
·  Organizasyon altyapınızı her zaman güçlü tutun.
·   Türk markalarının son derece rekabetçi olduğunu düşünüyorum. Çekinmeyin korkak olmayın gidin mağazalarınızı açın.Gerçekten başarılı olacaksınız.
·   Riskten daha da önemli olan şey doğru insanlarla çalışmak. Eğer doğru insanları seçerseniz başarılı olursunuz.
·   Kalite, fiyatlandırma ve lokasyon son derece önemli. Ancak bunlar arasında en önemlisi doğru yer seçimi yapmanız yani doğru lokasyonu bulmanız lazım.
·   Gittiğiniz ülkede mutlaka yerel değer ve paydaşlarınıza önem verin.
·   İş arkadaşlarınızla iyi iletişim kurmanız lazım. Güzel bir mutfağımız olsun. Mango’da 14.00 ile 16.00  arasında düzenlediğimiz öğle yemekleri yönetim kurulu toplantısına dönüşüyor.  Herkes aynı bilgiye sahip oluyor.
 
“Moda her şeyin güncellenmiş halidir. Her şeyi değiştirmeniz ve o değişen şey olmanız gerekir” diyen İsak Andic Ermay, Mango isminin doğuş hikâyesini ise şöyle anlattı:
 
“Filipinler’e tatile gittim orada ilk kez mango meyvesiyle tanıştım. O zaman İspanya’da kimse mangoyu bilmiyordu. Üstelik mango meyvesi bütün dünyanın her yerinde aynı ismi taşıyor; değişmiyor. İspanya’ya döndüğümde Mango ismini tescil ettirdim.”
 
BMD BAŞKANI YILMAZ: “MANGO YAPTIYSA BİZ DE YAPABİLİRİZ!”
BMD Başkanı Yılmaz Yılmaz ise yaptığı konuşmada tüm dünyada yaklaşık bin 700 mağazası bulunan Mango’nun, yurt dışına açılmak isteyen Türk markaları için önemli bir örnek oluşturduğunu söyledi.
 
Dünyada bu denli büyük başarılara imza atan bir yatırımcıyla bir araya gelerek deneyimlerini dinlemenin Türk perakende sektörü için son derece önemli olduğunu belirten Yılmaz, “Mango, Türkiye’de doğmuş bir girişimcinin yarattığı dünya markası. Aynı zamanda satın almasının önemli bir kısmını Türkiye’den yapan, üretiminde önemli oranlarda Türkiye’den yararlanan bizden biri… İsak Andic Ermay, bu anlamda için çok iyi bir model. Bu nedenle bize de cesaret veriyor. ‘Mango yaptıysa biz de yapabiliriz’ dedirtiyor” dedi.
 
Yılmaz Yılmaz, BMD olarak yurtdışında Türk marklarına ait 2 bin mağaza sayısını 10 yılda 20 bine arttırma hedefleri için Mango’nun efsane patronu İsak Andic Ermay’ın birikimlerinin faydalı olacağını anlattı.