Türkiye'nin Markaları Türkiye'nin Çocuklarını Giydiriyor

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD),  Türkiye’de şimdiye kadar gerçekleştirilen en büyük ölçekli sosyal sorumluluk projelerinden birini hayata geçirerek tam 100 bin çocuğu giydiriyor.
 
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), “Türkiye’nin markaları Türkiye’nin çocuklarını giydiriyor” adı altında benzersiz bir sosyal sorumluluk kampanyasına imza attı. Kampanya, her çocuğun yaş, beden ve cinsiyet özellikleri doğrultusunda hazırlanan kıyafetlerle Türkiye’nin farklı il ve ilçelerinden seçilen 100 bin çocuğun kışlık giyim ihtiyacını karşılıyor.
 
27 Eylül Pazartesi günü, 100 bin çocuğun gönderime hazır kıyafetlerinin toplandığı 3.800 metrekarelik Fillo lojistik deposunda gerçekleştirilen toplantıda, BMD Başkanı Yılmaz Yılmaz ve kampanyanın koordinasyonunu üstlenen BMD Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Ziylan birer konuşma yaptı.
 
BMD’nin tüm yönetim kurulu üyeleri ve BMD’ye üye markaların üst düzey yöneticilerinin yer aldığı geniş bir katılımla gerçekleşen toplantıda konuşan Yılmaz Yılmaz, kampanyanın çıkış noktasının bu ülkenin en değerli varlıkları olan çocuklara karşı sorumluluklarını yerine getirmek olduğunu söyledi. Yılmaz, “BMD iş hacmi olarak 24 milyar USD’lik bir ciroyu yönetiyor. Bizler bu topraklarda doğan markalarız. Faaliyet alanımız, sağladığımız istihdamla ülkenin gelişmesine katkıda bulunuyoruz. İstedik ki, bununla yetinmeyelim, gücümüzü toplumsal sorumluluk için de birleştirelim ve tek tek markalar olarak yapamayacağımız işlerin üstesinden gelelim. İşte 100 bin çocuğu, atkısından ayakkabıya, alt giyimden üst giyime yepyeni giysilerle donatmak fikri böyle ortaya çıktı. Umuyorum önümüzdeki yıllarda bu sayı artarak devam eder” açıklamasını yaptı.

Toplantıda, “Türkiye’nin markaları Türkiye’nin çocuklarını giydiriyor” kampanyası hakkında Mehmet Ziylan da detaylı bilgi verdi. Ziylan kampanya için planlanan il ve ilçelerde Valilik, Kaymakamlık, İl ve İlçe Eğitim Müdürlükleriyle yoğun görüşmeler yaptıklarını, destek verilecek öğrenci ve okulların da bu görüşmeler neticesinde belirlendiğini ifade etti.
 
Ziylan, kampanyanın benzer sosyal sorumluluk projelerinden sadece ölçeği ile değil, diğer detaylarıyla da ayrıştığını belirterek, giysilerin hazırlanırken çocukların yaş, beden ve cinsiyet özelliklerinin göz önüne alındığını vurguladı. Giysilerin stok fazlası veya ikinci el olmadığının altını çizen Ziylan, çocuklara özel hazırlanan bu giysilerin, her çocuğun adına gidecek şekilde paketlendiğine de dikkat çekti.
 
Kampanya için hazırlanan giysiler, bu sene için seçilen Diyarbakir, Van, Mardin, Çankırı, Gümüşhane illeriyle, İstanbul’un Pendik, Sultangazi, Esenyurt, Zeytinburnu ve Sultanbeyli ilçelerine gönderilecek.
 
Toplam 6 parçadan oluşan giysi paketi, 1 Mont, 1 Gömlek, 1 Pantolon, 1 çift Ayakkabı ve 2 çift çoraptan oluşuyor. Paketler, kız/erkek öğrenci durumuna ve bölgelere göre pantolon yerine etek, gömlek yerine yelek veya kazak, ayakkabı yerine de bot içerebiliyor.
 
“Türkiye’nin markaları Türkiye’nin çocuklarını giydiriyor” kampanyası için 100 bin çocuğa hazırlanan giysilerin piyasa değeri, 20 milyon TL’yi buluyor.
 
Giysi yardımının çocuklar için daha faydalı olması açısından, özellikle kış mevsiminin yaklaştığı, Kurban Bayramı öncesi seçildi. BMD, kampanya aracılığıyla özellikle ağır kış koşullarının yaşandığı, gelir düzeyi düşük il ve ilçelerdeki çocuklara destek olmayı hedefledi. Kampanyanın önümüzdeki yıllarda genişletilerek sürdürülmesi planlanıyor.