KREDİ KARTI GETİRİLEN YENİ DÜZENLEMENİN PERAKENDE SEKTÖRÜNÜ OLUMLU ETKİLEYECEĞİNİ BİLDİREN BMD BAŞKANI EKREM AKYİĞİT

Şirketler gibi tüketici de yeniden yapılandırılmalı, kayıt dışının panzehiri olan kredi kartları baş tacı edilmeli
        
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Ekrem Akyiğit, kredi kartı vadelerinin uzatılmasının ekonomiye olumlu katkı sağlayacağını belirterek, “Sektörü kayıt altına alabilmek ve şeffaflaşabilmek için kredi kartı kullanımı son derece önem taşıyor. Ekonomi yönetiminin, kredi kartı borcu vadelerini uzatması başta perakende olmak üzere krize direnen sektörlere büyük destek olacak” dedi.
Perakende sektörünün ve iş dünyasının önde gelen isimlerinin buluştuğu BMD’nin geleneksel “Yaza Merhaba” etkinliği Yıldız Hisar Tesisleri’nde gerçekleştirildi. Gecede, basın mensuplarının sorularını yanıtlayan BMD Başkanı Ekrem Akyiğit, kredi kartlarındaki yeni düzenlemeyle ilgili olarak ekonomi yönetiminin kendilerinin görüşünü almadığını ancak belirli platformlarda kredi kartı kullanımının yeniden yapılandırılması gereğini sürekli olarak dile getirdiklerini söyledi. Kayıt dışının panzehiri olarak gördükleri kredi kartı kullanımının artırılması gerektiğini ifade eden Akyiğit, tüketicinin ise geleceğini ipotek altına almadan geliri ölçüsünde harcama yapması gerektiğini ifade etti.
Bir soru üzerine yeni Teşvik Yasası’nı değerlendiren Akyiğit, “Yasa daha önceden hayata geçirilseydi çok daha faydalı olurdu. Çünkü yatırımın iştahı kaçtı mı yerine zor geliyor. Ayrıca verilecek desteklerin de minimum 10 yıl olması gerekiyor” dedi.
 
SEMİH ŞEFTALİ: TÜKETİCİYE ODAKLANMAYAN SİSTEM ÇÖKMEYE MAHKUMDUR
BMD Başkan Yardımcısı Semih Şeftalı ise büyük şirketlerin ve borçluların yeniden yapılandırılmasının yetmediğini, tüketicilerin de yeniden yapılandırılması gerektiğini vurgulayarak, krizden çıkabilmek için bu tarz reformların önemli olduğunu söyledi.
“Tüketici olmadan bir şey olmaz” diyen Şeftalı, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Tüketen bir ekonomi istiyorsak bunun altyapısının sağlam olması lazım. Yani tüketicinin sağlıklı borçlandırılması gerekiyor. Tüketiciyi sağlıklı borçlandırmayan bir sistem bir yerde tıkanır. Yine tüketiciye odaklanmayan sistemlerin çökmeye mahkum olduğunu unutmamalıyız.
Kredi kartıyla hem kişiyi hem de şirketi kayıt altına alıyorsunuz. Kredi kartları sorunlu değil kolaylaştırıcı olmalı.”
Semih Şeftali krizde satışların düşmediğini ancak kar marjlarının azaldığını belirterek, enflasyonun eksi çıkmasında perakendenin etkisi olduğunu ifade etti.
 
ASLI KARADENİZ: TÜKETİCİNİN RAHATLATILMASI BİZİM İÇİN ÖNEMLİ
BMD Başkan Yardımcısı Aslı Karadeniz de perakende sektörüne fiyat açısından bakıldığında banka kredisinden çok kredi kartına uyumlu bir sektör olduğunu kaydederek, bu yüzden kredi kartlarındaki yeniden yapılandırmanın pozitif bir adım olduğunu bildirdi. Kriz dönemlerinde insanların sadece ceplerindeki parayı harcadıklarına dikkat çeken Karadeniz, o nedenle tüketiciyi rahatlatacak her adımın perakende sektörü için büyük önem taşıdığını dile getirdi.
Mayıs ayındaki tatil ve özel günlerin olmasının, havaların iyi seyretmesinin markaların hareketlenmesine neden olduğunu bildiren Karadeniz, “Mayıs ayı bir önceki yılını aynı ayına göre daha iyi geçti. Piyasalardaki fiyat hassasiyeti fiyatların aşağı çekilmesine neden oldu. Geçen sene beyaz erkek gömleğini 100 liraya alırken bu sene 90 liraya alabiliyorsunuz” dedi.