TOBB’un iç pazarı canlandırmayı amaçlayan kampanyasına tam destek verdiklerini açıklayan BMD Başkanı Ekrem Akyiğit...

BMD üyesi 400 marka her gün 2 milyon kişiye "Kriz varsa çare de var" diyecek
 
 Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Ekrem Akyiğit, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) önderliğinde başlatılan “Kriz varsa çare de var” kampanyasını desteklediklerini belirterek, “BMD üyesi yaklaşık 400 markamız, her gün mağazalarımıza gelen 2 milyon kişiyi iç pazarı canlandırmak için başlatılan kampanya ile buluşturacak” dedi.
 
Ekrem Akyiğit yaptığı yazılı açıklamada BMD üyelerini TOBB’un başlattığı kampanya hakkında bilgilendirdiklerini vurgulayarak, markaların “Kriz varsa çare de var” kampanyasını destekleyen indirim ve promosyon çalışmalarına başladıklarını söyledi.
 
 
“Türkiye’nin dört bir yanına yayılan 30 bin satış noktamıza her gün 2 milyon ziyaretçi geliyor. Krizin olumsuz etkilerini ortadan kaldırmak ve sektörümüzü canlı tutmak için kampanyaya tam destek veriyoruz” diyen Akyiğit, perakende sektörünün ekonominin barometresi olduğunu, piyasadaki her türlü hareketi ilk olarak kendilerinin hissettiğini söyledi. Tüketim, üretim, istihdam ve markaların bir eko-sistem oluşturduğunu belirten Akyiğit, bunlardan bir eksik olursa eko-sistemin çökeceğini ve krizin kazanacağını belirterek, “O nedenle, tüketiciler, üreticiler, markalar ve ilgili tüm kesimler üzerine düşeni yapmalıdır. Böylece üretim sürecek, istihdam artacak, tüketim gücümüz yükselecektir” dedi.
 
TOBB’un başlatığı “Kriz varsa çare de var” kampanyasının zamanlama açısından son derece doğru bulduklarını belirten Akyiğit, iç pazarı canlandırmaya yönelik, tüketici ile sanayiciyi buluşturan bu projenin başarılı olması halinde kazananın Türkiye olacağını ifade etti.
 
Ekrem Akyiğit, işçi ve işveren kesimini temsil eden kurumlarının kampanyayı desteklemesinin önemine dikkat çekerek, sözlerini şöyle sürdürdü:
 
“Pek çok sektörde olduğu gibi perakende sektörü de küresel krizin olumsuz yansımalarını hissediyor. Yaşadığımız bu olumsuz atmosferden çıkmamıza katkıda bulunan her türlü girişime ve çabaya omuz vereceğiz. Bu çerçevede BMD’ye üye 140 kuruluşa ait 400 markamızla, her gün 2 milyon kişinin ziyaret ettiği 30 bin satış noktasında “Kriz varsa çare de var” kampanyasını destekliyoruz.
 
Kimi markalarımız bu kampanya çatısı altında belirledikleri oranlarda indirimler uygularken, kimi markalarımız da daha farklı yöntemlerle destek verecekler. Kurumsal reklamlarında kampanyaya ilişkin uyguladıkları özel indirimleri ve promosyonları tüketici ile paylaşacaklar.“
 
BMD Başkanı Ekrem Akyiğit, artan tüketimin, üretimi de tetikleyeceğini belirttiği açıklamasında canlanan piyasaların yüzde 16’lara varan işsizlik oranının düşmesini sağlayacağını söyledi. Karamsar bir bakış ile ertelenen taleplerin, ekonomideki yarayı daha da büyüteceğinin altını çizen Akyiğit, Türkiye ekonomisinin tek çıkar yolunun üretim, tüketim, istihdam ve markalaşma olduğunu sözlerine ekledi.