Markalarımız Kazakistan'da 180 tane "b2b" görüşme gerçekleştirdi, ziyaret geniş yankı buldu...

Değerli Üyelerimiz,

Birleşmiş Markalar Derneği’nin yurtdışı açılım faaliyetleri kapsamında Soysal işbirliğinde düzenlediği ticaret heyetinin ikinci durağıKazakistan oldu. Kazakistan ticaret turu, 8-11 Eylül 2014 tarihleri arasında Almatı ve Astana’ya gerçekleşti.

20’ye  yakın markamızdan 30 kadar temsilcinin katıldığı bu ziyarette, ilk gün Almati Ticaret Ataşeliğimizden Kazakistan ekonomisi hakkında bilgi alındı. Borusan Lojistik, Kazakistan'da nakliye ve depolama konularını aktardı, Regatta Danışmanlık vergi ve muhasebe sistemini anlattı, CBRE Kazakistan perakende sektörüne ilişkin değerlendirmelerde bulundu.


BMD Başkanı Hüseyin Doğan ve bazı heyet üyeleri, T.C. Almatı Başkonsolosluğumuzu ziyaret ederek Başkonsolos Suphi Atan'la görüştüler.

BMD heyeti, ziyaretin üçüncü gününde, Astana’da T.C. Büyükelçisi Ömer Burhan Tüzel'i ziyaret etti. Büyükelçimiz, heyet üyelerine Kazakistan'ın siyasi ve ekonomik konjonktürü hakkında ayrıntılı bilgi verdi.

Almatı ve Astana’da 180 kadar "b2b" toplantı gerçekleştiren BMD heyeti, markaların Kazakistan'da yerleşik ülke müdürlerinden burada iş yapmanın inceliklerini, püf noktalarını öğrendi, tüketici tercihlerini, markaların satış stratejilerini dinledi. BMD markaları ziyaret sırasında 10 kadar AVM’yi ziyaret edip, Turkmall’un Almatı ve Astana proje sunumlarını izledi.

Ziyaretin, markalarımızın Kazakistan'a yönelik hedef ve planlarını daha da somutlaştırmış, yurtdışında mağazalaşmaya yönelik çalışmalarına katkı sağlamış olduğunu umuyoruz. BMD'nin yurtdışı açılım stratejisi kapsamindaki hedef pazar ziyaretleri yeni ülkelerle devam edecek.