Türkiye'nin Markaları, Şehit çocukları ve aileleri için el ele verdi...

Şehit çocukları ve yakınlarıyla gazilerin acısını dindirmek için kampanya başlattıklarını söyleyen Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sami Kariyo:

Türkiye’nin markaları şehitlerin emaneti yavrularımız ve aileleri için el ele verdi. 

Kampanyaya 150 BMD üyesine ait 500 markanın destek verdiğini söyleyen Sami Kariyo,“Amacımız farkındalık yaratmak, markalarımızı ve halkımızı vakıflara yardım yapmaya teşvik etmek. Kayıplarımızı geri getirme şansımız yok. Hiç değilse kurban bayramı öncesi şehit çocuklarının ve ailelerinin yanlarında olduğumuzu hissetmelerini istedik” dedi.

Türkiye’de son haftalarda terör saldırılarının yeniden tırmanması, o saldırılarda asker, polis, sivil onlarca kişinin şehit düşmesi bütün Türkiye’yi yasa boğdu.  Başta çocuklar olmak üzere şehit yakınlarının acısını kurban bayramı öncesi bir nebze olsun gidermek, gazilerin yaralarına merhem olmak isteyen Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), anlamlı bir kampanya için kolları sıvadı.

Kampanyaya 150 BMD üyesine ait 500 markanın gönüllü ve içten destek verdiğini söyleyen BMD Başkanı Sami Kariyo, terör örgütlerinin amacının insanların yüreğine korku salmak, topluma umutsuzluk tohumları ekmek olduğunu vurguladı.  Tüm ülkenin şehitlerin acısını derinden hissettiği bu dönemde BMD olarak bir şeyler yapmak istediklerini söyleyen Kariyo, şöyle devam etti:

“Yaptığımız değerlendirme sonucu en doğru adımın toplumsal dayanışma, kardeşlik ve birliktelik duygusunun güçlü biçimde hissedilebileceği bir sosyal yardım projesi olacağını düşündük. Şehitlerimizden bize emanet kalan evlatlarımızın ve yakınlarının ihtiyaçlarını en etkin şekilde karşılamak üzere “Türkiye’nin Markaları Türkiye’nin Çocuklarıyla Beraber” sloganıyla bir kampanya başlatma kararı aldık. Derneğimizin bağış toplamak gibi bir misyonu yok. Amacımız, kamuoyunda ve markalarımızda farkındalık yaratmak, şehit yakınlarına ve gazilere fedakarca hizmet veren tüm vakıflara yardım yapılmasını teşvik etmek. Kimin ne kadar yardım yaptığını öğrenmek ve duyurmak gibi bir hedefimiz bulunmuyor. Mümkün olduğunca tüm BMD üyesi markaların, bu markaların çalışanlarının ve tüm vatandaşlarımızın, bütçeleri ölçüsünde yardım yapmalarını sağlamak istiyoruz.”

BMD’nin 2010’dan bu yana “Türkiye’nin Markaları Türkiye’nin Çocuklarını Giydiriyor”sloganıyla her bölgeden 1 milyon 250 bin ihtiyaç sahibi çocuğa, toplam 230 milyon lira değerinde kıyafet yardımı yaptığını hatırlatan Sami Kariyo, bu kampanyadan hareketle, şehit çocukları ve yakınları ile gaziler için başlattıkları yeni kampanyanın da çok anlamlı sonuçlar vereceğine inandığını söyledi. 

BAĞIŞLAR  TSK DAYANIŞMA VAKFI, MEHMETÇİK VAKFI VE TEYEV’E YAPILACAK

BMD Başkan Yardımcısı Sinan Öncel de kampanyanın formatının çok sade ve duyuru niteliğinde olduğunu belirterek şunları söyledi:

“Bağış yapmak isteyenleri, er ve erbaş şehitlerimizin ailelerine yardım yapan Mehmetçik Vakfı’na, rütbeli şehitlerimizin ailelerine yardım eden TSK Dayanışma Vakfı’na ve Emniyet Teşkilatımızın saygın vakfı TEYEV’e yönlendiriyoruz. Bir evladımızın üniversiteye girmesine, bir gazimizin başını sokacak sıcak yuvaya kavuşmasına, bir şehit yakınının yaşamını idame ettirecek iş kurmasına destek olabilmek, bu kardeşlerimizin gözlerindeki ışıltıya, yüzlerindeki tebessüme tanıklık etmek bizi daha fazlasını yapmak için yüreklendirecek.”

Kampanyada bağış miktarı konusunda alt ya da üst limit belirlenmedi.  BMD üyesi markalar diledikleri miktarda bağışı üç vakıftan birine ya da hepsine ayrı ayrı yapabilecekler.

BMD üyesi markaların bağış yapacakları vakıflar ve hesap numaraları şöyle:

TSK Dayanışma Vakfı

Ziraat Bankası Ankara Kızılay Şubesi: IBAN TR79 0001 0006 8539 0318 0350 01

TSK Mehmetçik Vakfı

Ziraat Bankası Ankara Kamu Girişimci Şube TSK Mehmetçik Vakfı hesabı

Türk Emniyet Teşkilatı Şehitleri ve Malulleri Dul ve Yetimlerinin Eğitim ve Yardımlaşma Vakfı (TEYEV)

Vakıfbank  İstanbul Mecidiyeköy Şubesi: IBAN TR95 0001 5001 5800 7285 0991 33