Tarihçe

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), Eylül 2001'de, başta hazır giyim olmak üzere, perakende sektöründen firmaların katılımıyla kurulmuştur. İletişim, optik, mobilya, ayakkabı, küçük mutfak ürünleri, kozmetik, aksesuar, ev tekstili ve dekorasyonu, çok katlı mağazacılık gibi alanlardan firmalarla üyelerinin sektörel dağılımını çeşitlendiren BMD, Türkiye'nin en tanınmış, marka değeri en yüksek kurumlarını bünyesinde barındırmaktadır.

Yurtiçi ve yurtdışı sektörel bilgi paylaşımı ve sektörün gelişimine destek olmak amacıyla oluşturulan BMD, 2001'deki kriz sırasında kurulduğu için öncelikli amaçlarından biri de, krizin Türk markaları üzerindeki etkisini en aza indirmekti. Krizin etkilerinin azalmaya başlamasıyla beraber Dernek, markalaşma konusuna daha fazla eğilme olanağı buldu. Bugün Türkiye'de perakende sektörüyle ilgili markalaşma çalışmalarında BMD, ilgili devlet kurumları, özel kuruluşlar ve akademik çevrelerce muhatap kabul edilmektedir.