Markaların dün geceki etkinlikte satışlarını geçen yıl düzenlenen Fashion Night Out’a göre ortalama yüzde 50 oranında artırdıklarını bildiren BMD Başkanı Yılmaz Yılmaz...
İstanbul festival havası yaşatan FNO’da
markaların kasasına 75 milyon dolar girdi
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Yılmaz Yılmaz, Türkiye’de ikinci kez düzenlenen Fashion’s Night Out’da (FNO) büyük ilgi gördüklerini belirterek, “Markalarımız geçen yıl düzenlenen FNO’ya göre satışlarını ortalama yüzde 50 artırdılar. Bir önceki güne göre ise yüzde 50 ile 700 arasında ciro artışı yakaladık. Hesaplamalarımıza göre markalarımızın kasasına 75 milyon dolar girdi” dedi.
Vogue öncülüğünde düzenlenen Fashion’s Night Out’a BMD’nin büyük destek verdiğine dikkat çeken Yılmaz Yılmaz, 750’ye yakın markanın etkinlikte yer aldığını bildirdi.
750 MARKA 1000 MAĞAZA KATILDI
Yılmaz, binin üzerinde mağazanın tüketicilerin taleplerini karşılamaya çalıştığını ifade ederek, 6 saat içinde yaklaşık 75 milyon dolar ciro gerçekleştirdiğini vurguladı. Amaçlarının sadece moda ve perakende sektörünü canlandırmak olmadığını vurgulayan Yılmaz, bu etkinliğin aynı zamanda İstanbul’un marka değerini artıran bir özelliği de içinde barındırdığını ifade etti. BMD Başkanı Yılmaz sözlerini şöyle tamamladı: “Her şeyden önce bu etkinlikleri İstanbul'un moda merkezi olması ve çevre ülkeler tarafından da böyle algılanmasını sağlayan organizasyonlar olarak değerlendiriyoruz. Geçen yıl ilk olması nedeniyle yaşadığımız bazı acemilikleri bu sene tekrarlamadık. Öte yandan bir önceki etkinliğe katılmayan pek çok markamız bu yıl FNO içinde yer aldı. Gece boyunca yerli yabancı tüketiciler ciddi indirimlerle alışveriş yapma imkanı buldu. Stilistler, tasarımcılar, modeller, oyuncular, spor ve cemiyet hayatından ünlü isimler dün gece Bağdat Caddesi, Nişantaşı ve İstinye Park’ta buluştu. Tüketicilerimiz pek çok ünlü ile bir arada oldu. Çok daha pırıltılı bir gece yaşadık. İstanbul, moda, eğlence ve alışverişe doydu. Bu nedenle Vogue’a da teşekkür ediyorum.”