Perakendede dengeler değişiyor e-ticarette 5 yıl sonrasının hedeflerini 2021’de yakalayabiliriz

 

 

Salgın döneminde markalardan ilk defa online alışveriş yapanların oranının

yüzde 37,4 arttığını bildiren BMD Başkanı Sinan Öncel:

Perakendede dengeler değişiyor e-ticarette 5 yıl sonrasının hedeflerini 2021’de yakalayabiliriz

 

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, salgının perakende sektöründe dengeleri altüst ettiğini, e-ticarette 5 yıl sonrası için öngörülen hedeflerin bir yılda yakalanabileceğini söyledi. Öncel, firmaların alt yapılarını ve gelecek planlarını salgın sonrası perakende ticaretin yeni normaline göre yapmalarını önerdi. 

 

Sinan Öncel, BMD’nin salgının perakende ticarete etkileri konusunda e-ticaret platformu Akinon’a yaptırdığı çalışmanın sonuçları hakkında bilgi verdi.

 

Salgın döneminde e-ticaret sitelerini ziyaret edenlerin alışveriş yapma oranlarında kategorilerine göre yüzde 10 ile yüzde 34 oranında artış olduğunu bildiren Öncel, şunları söyledi:  

 

MİLYONLARCA TÜKETİCİ SALGIN DÖNEMİNDE E-TİCARET İLE TANIŞACAK

“Tüketicilerin online alışveriş sitelerinde vakit geçirme oranları salgın öncesine göre yüzde

 19 arttı. Sokağa çıkma kısıtlamasının uygulandığı ilk hafta sonu olan  11 – 12 Nisan tarihlerinde markaların online satışları ortalama yüzde 14 artış gösterdi. En dikkat çekici sonucu ise ilk kez online alışveriş yapanların oranındaki artışta görüyoruz. Araştırmaya göre müşterilerin yüzde 37,4’ünü ilk defa alışveriş yapanlar oluşturuyor. Salgın döneminin sonuna kadar milyonlarca yeni tüketici internet üzerinden alışveriş ile tanışmış olacak. Online satışta 5 yıl sonrası için planlanan online satış rakamlarına bir yıl sonra, yani 2021’de ulaşma ihtimalimizin çok yüksek olduğunu düşünüyoruz. Bu gerçekten hareketle firmalarımızın alt yapılarını ve gelecek planlarını salgın sonrasında oluşacak perakende ticaretin yeni normalini göz önünde bulundurarak yapmalarını öneriyoruz.”

 

SALGIN DÖNEMİNDE YAPBOZ, OYUNCU KOLTUĞU VE AĞDA SATIŞINDA PATLAMA OLDU

Akinon’un araştırmasına göre salgın döneminde online satışlarda en büyük talep patlaması yapboza (puzzle) oldu. Salgın döneminde yapboz satışları yüzde 1438 arttı. Yapbozu yüzde 891 ile oyuncu koltuğu, yüzde 876 ile ağda izledi.

Salgın döneminde giyim ürünleri kategorisinde ise en yüksek artış yüzde 273 ile pijama takımı ilk sırada yer aldı. Pijama takımının ardından yüzde 265 ile terlik ikinci, yüzde 144 ile eşofman altı üçüncü sırada yer aldı.

Gözden düşen ürünler arasında ise şemsiye, abiye ve gelinlik ilk üçü paylaştı. Salgının etkili olduğu dönemde online şemsiye satışları yüzde 92, abiye satışları yüzde 75, gelinlik satışları ise yüzde 70 azaldı.

 

 

 

Salgın döneminde online satışı en çok artan ürünler

 

Ürün                                                              Artış Oranı (%)

 

Yapboz (Puzzle)                                              1438   

Oyuncu koltuğu                                             891

Ağda                                                              876

Kutu oyunları                                                 627

Spor eşofman altı                                          564

Tıraş makinesi                                                           560

Pilates malzemeleri                                      554

Oyuncu dizüstü bilgisayarı                            551

Saç boyası                                                      511

Dambıllar ve ağırlıklı plaka                           484

Roman                                                           457

Mikser&mikser seti                                       447

Spor sweatshirt                                              403

Tablet                                                            376

Spor tişört                                                      373

Dizüstü bilgisayar                                          370

Pijama                                                           273

Terlik                                                             265

Süpürge                                                         262

Tayt                                                                120                                                    

 

Salgın döneminde online satışı en çok artan hazır giyim ürünleri

 

Ürün                                                              Artış Oranı (%)

 

Pijama                                                           273

Terlik                                                             265

Eşofman altı                                                  144

Gecelik                                                           138

Sutyen                                                            136

Polo yaka tişört                                             131

Atlet                                                               123

Şort Bermuda                                                121

Tayt                                                                120

Tişört                                                             86

 

 

 

 

Salgın döneminde online satışı en çok azalan ürünler

 

Ürün                                                              Düşüş Oranı (%)

Şemsiye                                                         92

Abiye                                                              75

Gelinlik                                                          70

Seyahat çantası                                             49

Valiz                                                               48

Takım elbise                                                  28

Güneş gözlüğü                                               19

Ayakkabı                                                        15

Mont                                                              9

Etek                                                                4

 

 

 

 

AYDINLATMA METNİ
VERİ SAHİBİ BİLGİ TALEP VE BAŞVURU FORMU
ÇEREZ POLİTİKASI