Sınır ötesi perakende operasyonlarını sürdüren Türk markaları yıl sonunda 500 yeni mağaza hedefini aşacak

BMD BAŞKANI SİNAN ÖNCEL: 99 markamızın 110 ülkede 2 bin 500’ün üzerinde mağazası var. Türk ekonomisinin ve perakende sektörünün ‘özel kuvvetleri’ olarak adlandırdığımız markalarımızın yurt dışında çok daha büyük başarılara imza atacaklarını şimdiden söyleyebiliriz.

LC WAIKIKI YÖNETİM KURULU BAŞKANI VAHAP KÜÇÜK: İlk yurt dışı mağazamızı 2009’da Romanya’da açtık.  8 yılda yurt dışı mağaza sayımızı 322’ye çıkardık. Bu sayıyı 2023’te 1000’e ulaştırıp 6 milyar doları yurt dışından olmak üzere toplamda 10 milyar dolar eşiğini aşmayı hedefliyoruz.

ORKA HOLDİNG YÖNETİM KURULU BAŞKANI SÜLEYMAN ORAKÇIOĞLU: 2020’de yurt içinde 300, yurt dışında 400 olmak üzere toplamda 700 mağazaya ulaşarak, ciromuzu 1,2 milyar TL’ye çıkaracağız. Gelecek 5 yılda dünyada en çok konuşulan 5 markadan biri olmayı amaçladık.

Organize perakende sektörünün yurtdışı açılımı her geçen yıl daha da hızlanırken, Türkiye’deki markaların çatı örgütü Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), "Yurtdışı Açılımı Toplantıları" ile sürece destek veriyor.

Alkaş Danışmanlık’la beraber gerçekleştirilen toplantının açılışında konuşan BMD Başkanı Sinan Öncel, Türk markalarının sınır ötesinde önemli ekonomik operasyonlara imza attığını belirterek, yurt dışında bu yıl açılacak toplam mağaza sayısının 500’ün üzerine çıkacağını öngördüklerini söyledi. 

Yurt dışındaki Türk markalarının o ülkenin insanına dokunduğunu ve duygusal bağ kurduğunu belirten Sinan Öncel, “99 BMD markasının 110 ülkede 2500’ün üzerinde mağazası var. Bu rakamı yıl sonunda 3 binin üzerine taşımayı amaçlıyoruz. Yine bu markalarımızın ürünleri dünya çapında 12 binin üzerinde noktada tüketici ile buluşuyor. Bu nedenle biz markalarımızı Türk ekonomisinin ve perakende sektörünün ‘ekonomik özel kuvvetleri’ olarak adlandırıyoruz ve yakın gelecekte çok daha önemli başarılara imza atacağımıza inanıyoruz” dedi.

SİNAN ÖNCEL: KİRADA KDV’NİN YÜZDE 8’E İNDİRİLMESİNİ İSTİYORUZ

Türkiye’nin yurt dışında en önemli tanıtım elçisi olan markaların yurt içindeki sorunlarına da çözüm üretmek için çaba harcadıklarını anlatan Öncel, sözlerini şöyle sürdürdü:

 “BMD üyesi 412 markanın yurt içinde 378 AVM’de ve caddelerde yaklaşık 70 bin mağazası var.  Biz bu mağazalarda ürünlerimizi yüzde 8 KDV ile satıyor ancak gider kalemlerimiz içinde çok önemli payı olan kiramızı yüzde 18 KDV ile ödüyoruz. Kira-ciro oranları, dövizdeki dalgalanmalarla beraber öngörülenin 8-10 puan üzerine çıktı. Bu durum pek çok perakendeciyi KDV’de alacaklı duruma getirdi ve finansal yük oluşturmaya başladı. Kiralardaki KDV’nin indirilmesiyle ilgili Hükümetimizden ve Sayın Maliye Bakanımızdan yaklaşım bekliyoruz.”

BMD Başkanı Sinan Öncel, özel günlerin perakende sektörü açısından önemine dikkat çekerek, geride kalan Anneler Günü’nde işlem rekoru kırıldığını söyledi. Bankalararası Kart Merkezi verilerine göre Anneler Günü’nü içeren 8-14 Mayıs haftasında kartlarla yapılan ödemelerde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 26 artış gerçekleştiğini dile getiren Öncel, sözlerini şöyle tamamladı:

“Anneler Günü haftasında en yüksek artış kuyum ve konaklama harcamalarında yaşandı.  En fazla işlem Anneler Günü’nün hemen öncesinde, 13 Mayıs Cumartesi günü gerçekleşti. Aynı gün en fazla işlem

18.00-19.00 saatleri arasında oldu. Özel günlere kıyaslamalı baktığımızda Anneler Günü’nde işlem rekorunun kırılması annelerimize verdiğimiz değeri ortaya koyuyor.”

CÜNEYT YAVUZ: YURT DIŞINDA BÜYÜMEYE DEVAM EDECEĞİZ

BMD Yönetim Kurulu Üyesi ve Mavi CEO’su Cüneyt Yavuz ise konuşmasında derneğin yurt dışı deneyimleriyle yeni planlarını anlattı. Türkiye'nin markaları olarak her zamankinden daha kararlı bir şekilde yurtdışında büyümeye devam edeceklerini vurgulayan Yavuz, şunları söyledi:

“Bu çerçevede yeni pazarlara girmek isteyen markalarımıza ve halen yurt dışında faaliyet gösteren markalarımızın stratejik planlarına desteğimizi sürdüreceğiz.  Yeni ekonomi olarak adlandırdığımız e-ticaret ve dijitalleşmeyi daha etkin kullanacağız. BMD markaları olarak yurt dışı açılım çalışmalarımızda birikimlerimizi birbirimizle paylaşarak hedef pazarlarda çok daha hızlı yol alacağız.”

VAHAP KÜÇÜK: 2023’TE YURT DIŞINDA 1000 MAĞAZA VE 10 MİLYAR DOLAR CİRO HEDEFLİYORUZ

“Patron Gözüyle Fırsatlar Nerede?” başlıklı oturumda konuşan LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, yurt dışında ilk mağazalarını Ekim 2009’da Romanya’da açtıklarını hatırlatarak, aradan geçen 8 yılda 35 ülkede 322 mağazaya ulaştıklarını söyledi. Yurt dışında 231 şehirde 370 bin metrekare satış alanında müşteriler ile buluştuklarını anlatan Küçük, şöyle devam etti:

“Aralık sonuna kadar yurt dışında 82 yeni mağaza daha açıp 2017’yi toplamda 404 mağaza ile kapatacağız. 35 ülkeye bu yıl Malezya, Çin, İsrail, Malta’yı da ekleyerek yurt dışı operasyonlarımızı 39 ülkeye çıkaracağız. Yurt dışında 2018 sonunda 518, 2019 da ise 650 mağazaya ulaşacağız. Bizim için önemli tarihlerden biri 2023.Cumhuriyetimizin kuruluşunun 100. Yıl dönümü olan 2023’ün sonu itibarıyla yurtdışında 1000 mağazaya ulaşmayı planlıyoruz. Satışımızın yüzde 60’ını yurt dışı mağazalardan, yüzde 40’ını ise Türkiye mağazalardan elde edeceğiz. Hedefimiz 6 milyar doları yurt dışından olmak üzere toplamda 10 milyar dolar eşiğini aşmak.”

2016 yılında 500 milyon dolar markalı ihracat gerçekleştirdiklerini ifade eden Vahap Küçük, rakamı bu yıl 750 milyon dolara çıkarmayı hedeflediklerini bildirdi.

SÜLEYMAN ORAKÇIOĞLU: 5 YILDA DÜNYADA EN ÇOK KONUŞULAN 5 MARKADAN BİRİ OLACAĞIZ

Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu ise Damat, Tween ve D’S Damat mağazaları ve satış noktaları ile 70’i aşkın ülkede global yolculuklarını etkin bir şekilde sürdürdüklerini bildirdi. Orakçıoğlu, yurt dışı hedeflerini belirlerken dünyayı 5’e bölerek çalışmalarını sürdürdüklerini söyledi.

Hazır giyim ihracatında kilogram başına Türkiye ortalaması 23-24 dolarlardayken kendilerinin 100-110 doları yakaladıklarını vurgulayan Orakçıoğlu, 2017 sonunda yurt içinde yüzde 30 büyümeyle 600 milyon TL, yurt dışında ise yüzde 80 büyüyerek 50 milyon dolar ciro hedeflediklerini bildirdi. Gelecek 5 yılda dünyada hazır giyim sektörünün en çok konuşulan 5 markasından biri olmayı amaçladıklarını ifade eden Orakçıoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Halen yurt dışında 100, yurt içinde 200 mağazamız var. Yıl sonunda yurt dışında 160, yurt içinde de 220 mağazaya ulaşmayı planlıyoruz. 2020 yılında ciromuzu ikiye katlayacağız. Bu dönemde toplam satışımızın yüzde 60’ını yurt dışı mağazalardan ve markalı ihracattan gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. Orka Holding olarak 2020’de yurt içinde 300, yurt dışında 400 olmak üzere toplam 700 mağazaya ulaşarak, ciromuzu 1,2 milyar TL’ye çıkaracağız.Dünya modasının kalbinin attığı İtalya’da daha da yaygınlaşacağız.

Bu yılki hedef pazarlar arasında Güney Amerika var. Meksika başta olmak üzere Güney Amerika’da 12 ülke için distribütörlük vererek Arjantin, Şili, Meksika gibi çok önemli pazarlara aynı anda açılacağız.

Avrupa’nın önemli başkentlerinde de büyüyeceğiz. Bu kapsamda Madrid ve Paris’te D’S Damat flagship (amiral gemisi) mağazaları açacağız. Almanya, İsviçre, Polonya, İsrail ve Benelüks ülkelerindeki mağaza sayımızı toplamda 15’e çıkarıp lider olduğumuz Romanya’da 14 mağazaya ulaşacağız.” 

 BMD Yurt dışı Açılım Toplantısı’nda söz alan diğer konuşmacılar ise şu görüşleri paylaştılar: 

MAIER + VIDORNO BAŞ DANIŞMANI - POUL V. JENSEN:

Son birkaç yılda, Hindistan'ın perakende sektörü organize segmentinde büyük gelişme gösterdi. Ancak 13 milyondan fazla perakende satış mağazasının büyük kısmı hâlâ kayıt dışı ve ‘örgütlenmemiş’ durumda. Demografi ve yaşam biçiminin değişmesiyle, harcanabilir gelirde artış yaşandı. Hemen hemen tüm pazar segmentlerinde markalı ürünler tercih edilmeye başlandı. Bu da Hindistan’ın organize perakende sektöründe, bin 500’den fazla süpermarket, 325 departman mağaza ve 300 yeni alışveriş merkeziyle muazzam büyümeye neden oldu. Birkaç yeni yabancı oyuncunun sektöre girmesiyle, perakende ülkenin en dinamik ve hızlı büyüyen sektörlerinden biri oldu. Hindistan, Türk markaları için de önemli bir alternatif pazar olabilir. 

PWC TÜRKİYE PERAKENDE VE TÜKETİCİ ÜRÜNLERİ SEKTÖRÜ LİDERİ ADNAN AKAN:

Düşen karlılık seviyeleri sadece Türkiye’deki moda perakendecilerinin değil, Batı’nın da en büyük sorunu. Moda perakendeciliğinin eski kârlılığına dönmesi için; sektörün markalaşmaya önem vermesi, dijital gelişmeleri ve trendleri benimsemesi, daha esnek ve yeniliklere öncülük eden bir yapıya dönüşmesi gerekiyor.

SAP SATIŞ DİREKTÖRÜ BÜLENT KARAL: Perakende sektöründe dijitalleşme ve e-ticaret hız kazanmaya devam ediyor. Mobil giderek önem kazanıyor. İçinde bulunduğumuz bu hızlı rekabet ortamında yurt dışı pazarlara açılmak şimdi daha kritik. Operasyonel verimlilik ancak yenilikçi teknolojilerin kullanımıyla oluşturulan birbirine entegre çözümler ile mümkün. Büyük veriyi anlamlandırmak eyleme dönük hızlı kararların verilebilmesini sağlıyor. Önümüzdeki on yılda dijitalleşme ve müşteriye odaklanmak kazandıracak.

NEBIM YÖNETİM KURULU ÜYESİ MURAT DEMİROĞLU:

Markalarımız yurtdışı pazarındaki satış noktalarını da Türkiye'deki gibi kontrol altında tutabilmek, raporlayabilmek ve buna göre hızlı aksiyon alabilmek istiyorlar. Bu noktada, süreçlerini kontrollü bir

şekilde yönetebilecekleri teknolojik bir altyapıya sahip olmaları önem kazanıyor. Biz, kullanıcılarımıza teknolojik altyapı ile geliştirilen Nebim V3 ERP ile aynı platform üzerinde, farklı ülkelerde, farklı dillerde ve farklı yerel çözümler ile entegre çalışma olanağı sunarken yurtdışı bayi yapılanması için de yatırımlar yapıyoruz. 

CEVA İŞ GELİŞTİRME VE SATIŞ BAŞKAN YARDIMCISI MURAT KARADAĞ

CEVA, dünyanın önde gelen tedarik zinciri yönetimi şirketleri arasında yer alıyor. Perakende lojistiği özelinde “Global ölçekli tedarik zincirlerinde hammadde tedarikinden ürün sevkiyatına kadar olan büyük resmi görmek gerekiyor. Bu resmin bütününe hizmet verecek bir iş ortağı ile çalışmak perakende sektöründeki oyuncuya büyük avantaj sunuyor.

 

AYDINLATMA METNİ
VERİ SAHİBİ BİLGİ TALEP VE BAŞVURU FORMU
ÇEREZ POLİTİKASI