Yönetim Kurulunu 30 markaya çıkaran BMD’nin yeni dönemde çok daha güçlü ve etkin projelere imza atacağını söyleyen Yılmaz Yılmaz...
Hedefimiz iki yılda 10 milyar dolar ek ciro
90 bin yeni çalışan, 21 bin 500 yeni mağaza
Türkiye’nin en büyük markalarını çatısı altında toplayan Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), 30 kişiye çıkarılan yeni Yönetim Kurulu ile çok daha büyük ve güçlü etkinliklere imza atmaya hazırlanıyor.
Dernek tarihinde ilk kez ikinci kez başkanlık görevini üstlenen Yılmaz Yılmaz, yeni Yönetim Kurulu Üyelerinin katılımıyla düzenlediği basın toplantısında, 2014’e kadar hayata geçirmeyi planladıkları projeler ve hedeflere ilişkin bilgi verdi.
Yılmaz Yılmaz, Türkiye’yi 2023’e kadar bölge ve dünya modasına yön veren konuma taşımak, İstanbul’u “markalar merkezi” haline getirmek gibi bir vizyon üstlendiklerini vurgulayarak, “Misyonumuz ise markalarımızın gücünü ve perakende yetkinliğini artırarak Türkiye’nin marka ekonomisine dönüşümünü sağlamak” dedi.
DÜNYA PERAKENDE LİGİNDE ZİRVEYE KOŞUYORUZ
BMD’nin Türkiye’ye ekonomik, akademik ve sosyal katkıları bulunduğunun altını çizen Yılmaz, iş dünyasının en etkin ve üretken sivil toplum örgütlerinden biri olduklarını söyledi. Dünya perakende liginde Türkiye’nin BMD markaları ile zirveye koştuğunu dile getiren Yılmaz Yılmaz, şöyle devam etti:
“Göreve geldiğimiz Mart 2010’da yurtiçinde BMD markalarının 40 bin mağaza, 170 bin kişilik istihdam, 2,3 milyon metrekare satış alanı, 24 milyar dolar ciro söz konusuydu. Nisan 2012’de bu rakamlar sırasıyla 50 bin mağazaya, 220 bin kişilik istihdama, 3 milyon metre kare satış alanına ve 30 milyar dolar ciroya çıktı.
İki yıllık yeni görev süremizin bitiş tarihi olan 2014’te ise 60 binden fazla mağazaya, 310 bin kişilik istihdama, 3.7 milyon metrekarelik satış alanına ve 40 milyar dolar ciroya ulaşmayı hedefliyoruz. Yine Mart 2010’da yurt dışında BMD markalarının toplam bin 370 mağazası vardı. Nisan 2012’ye geldiğimizde 79 BMD markasının 91 ülkede toplam 2 bin 603 mağaza açtığını görüyoruz. 2014’te ise 100’ü aşkın ülkede 90 BMD markasına ait 4 binin üzerinde mağazaya ulaşmayı planlıyoruz.
Bu rakamları bir başka şekilde ifade edecek olursak, 2014 yılına kadar yurt içinde 20 bin, yurt dışında bin 500 yeni mağaza, 10 milyar dolar ciro artışı, 90 bin yeni istihdam ve 700 bin metrekare yeni satış alanı hedefliyoruz.”
BİZ EKOSİSTEMİ YARATTIK, EXİMBANK MARKA KREDİSİ BAŞLATTI
Yılmaz Yılmaz, BMD’nin marka odaklı geliştirdiği ekosistemin, ekonominin diğer aktörlerini de çekim alanına aldığını vurgulayarak, bu kapsamda Eximbank’ın “Marka Kredisi” uygulamasını hayata geçirdiğini bildirdi. Yılmaz şunları söyledi:
“2012 Yılı Hükümet Programı'nda özellikle tekstil, hazır giyim gibi sektörler başta olmak üzere tüm alanlarda markalaşmanın, ulusal ve uluslararası marka oluşturmanın desteklenmesi, yerli markaların uluslararası piyasalarda geliştirilmesi öngörülüyor. Bu çerçevede, 2023 yılında öngörülen 500 milyar dolarlık ihracat hedefine de destek olmak üzere, yurtdışında var olan markaların satın alınması ve Türk markalarının yurtdışına açılmaları konularında finansman desteği sağlanması amacıyla Eximbank Marka Kredisi’ni hayata geçirdi.
Marka Kredisi programı kapsamında kullandırılacak kredilerin azami vadesi 10 yıl olacak. 2 yıl geri ödemesiz toplam 7 yıl vadeli Euro kredilerde EURIBOR+ 4,50, dolar kredilerde ise LIBOR+5,00 faiz oranı uygulanacak. 3 yıl geri ödemesiz toplam 10 yıl vadeli Euro kredilerde EURIBOR+ 4,75, dolar kredilerde ise LIBOR+5,25 faiz oranı uygulanacak.”
ISF’DE HEDEF 21 GÜNDE 7 MİLYAR TL
Yılmaz Yılmaz, BMD’nin geliştirdiği projelerle Türkiye’de gündem yarattığını vurgulayarak İstanbul Shoping Fast’in bu etkinlikler arasında ilk sırada yer aldığını söyledi. Geçen yıl 40 gün süren ilk İstanbul Shoping Fast’te kentin toplam perakende satışında yüzde 26’lık artış yakaladıklarını ve 8 milyar TL ciro gerçekleştirdiklerine dikkat çeken Yılmaz, bu yıl 9-29 Haziran tarihleri arasında düzenlenecek ikinci ISF’de 21 günde 7 milyar TL ciro hedeflediklerini ifade etti.
BMD Başkanı Yılmaz, BMD’nin startını verdiği bir başka proje olan “Kira, Ciro ve Performans Endeksi” çalışmasıyla AVM’lerin metrekare verimliliği ve kiraların ciroya oranı konularında “ratinglerini “ ölçeceklerini söyledi. Nielsen ile yürütülen endeks çalışmasına markaların yoğun ilgi gösterdiğini vurgulayan Yılmaz, ilk sonuçların Temmuz 2012’de açıklanacağını bildirdi.
Yılmaz Yılmaz, Türkiye’ye ekonomik olduğu kadar akademik fayda sağlamak için de projeler geliştirdiklerinin altını çizerek, “2023’e giden süreçte “Made in Turkey’den Turkish Brands’e” dönüşüm başladı. Türkiye’nin geleceğinin markalı ekonomide olduğuna inanıyoruz. Markalı ekonomiye geçişle yaratılacak ek katma değer 2030 yılında milli geliri 2,75 trilyon dolara çıkaracak. Yine akademik çalışmalarımız arasında yer alan ‘Hedef Ülkeler Raporu’ ile sektörümüze ışık tutup, markalarımızın önünü açacak çalışmalar gerçekleştirdik” dedi.
Türkiye’nin bugüne kadar çocuklara yönelik hayata geçirilen en büyük sosyal sorumluluk projesinin altında BMD’nin imzasının olduğunu anlatan Yılmaz, şöyle devam etti:
“Türkiye’nin markaları Türkiye’nin çocuklarını giydiriyor adını verdiğimiz bu projemizin ilk yılı olan 2010’da 100 bin, 2011’de ise 265 bin çocuk giydirdik. Hedefimiz, ayağı ve sırtı üşüyen çocuk kalmayıncaya kadar projemizi sürdürmek.“
FEDERASYON ÇALIŞMALARINDA SON VİRAJDAYIZ
Yılmaz Yılmaz, sektörde güç birliği yaratmak amacıyla başlatılan federasyon çalışmalarının final noktasına geldiğini de bildirerek, 24’ten 30 kişiye çıkarak gücüne güç katan BMD Yönetim Kurulu’nun bu sürece çok daha fazla destek olacağını sözlerine ekledi.